onsdag 22. oktober 2014


Portrettbilder

For to uker siden skulle vi ta portrettbilder med en punkts lyskilde og to punkts lyskilde. 
Oppgaven var at jeg skulle ta portrettbilde i en punkts lyskilde og to punkts lyskilde. 
Bilde skulle også være svarthvit.

Det vi skulle gjøre var og lage skissene. Etter det så skulle vi ta bildene av personene. Bilde kunne vi ta hvor vi ville, men det skulle være med en punkts lyskilde eller to punkts lyskilde. Vi skulle levere en av hver. 
Etter bilde ble tatt måtte vi redigere bilde til svarthvit. Vi redigerte bilde i Photoshop. 





Dette er et av bildene jeg tok. Bildet er med to punkts lyskilde. Det jeg har lagt vekt på er kreativitet. Med tigerdrakten så symboliserer jeg barn eller lekent. Å med motorsagen så vil jeg få fram voksenlivet. At du ikke skal bli voksen for fort. Det er budskapet mitt. Jeg plaserte bilde i det gylne snitt for at de gir mere hamoni i bilde synes jeg. Bevegelsene i bilde er at gutten står ganske rett, men motorsagen går lit annen vei. Dette gir en mere dynnamikk bilde. Balansen i bilde er at det er svart bakgrunn. Kontrastene i bilde er svart og hvit. Striper og ikke striper. Primærområdet mitt er gutten, men sekundærområdet mitt er den svarte bakgrunnen. 











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar